Lepa književnost u najboljem izdanju

Zoran Jakšić, srpski naučnik, pisac ("Kradljivci univerzuma", "Nikadorski hodočasnik", "Ministarstvo senki", "Severnjak") i prevodilac objavio je 2009. godine još jednu zbirku priča, "Kraljevi". U toj zbirci sakupljene su najznačajnije Jakšićeve priče, čineći ovu zbirku najboljim izborom za one koji bi da se upoznaju sa stvaralaštvom ovog autora.

Priče u zbirci "Kraljevi" su sledeće: "Jeka", "Morana", "Dubrava", "Kraljevi Septembra", "Znak zveri" i "Bezdan". Neke od njih dešavaju se na Zemlji, "Morana" se odigrava u jednoj varijanti Beograda, dok su neke smeštene na druge planete, a opet, sva ta okruženja su neobična. Jakšić je pisac izuzetno bogate imaginacije i stvara veoma maštovito opisane svetove, uz mnoštvo detalja koji čine da se osećate kao da ste i sami tamo prisutni. Svet budućnosti u kome su bića sastavljena isključivo od zvuka postala oružje, Beograd na obali Panonskog mora u koji dospevaju naplavine iz drugih vremena, svet u kome ljudska podsvest dobija opipljiva i smrtonosna obličja bazirana na starim verovanjima, samo su neki od primera iz Jakšićevih priča - a ovo su bili nagoveštaji, Jakšićeve priče su znatno bogatije.

Ono što u ovim pričama zadivljuje jeste maštovitost i bogatstvo svetova. Uz to, Jakšićev jezik je veoma elegantan i prijatan i čita se sa lakoćom. Nažalost, lepota i bogatstvo njegovih svetova su mač sa dve oštrice, jer se u tom bogatstvu izgubi drama. Nije da dramatičnih situacija nema, tu su gubici voljene osobe, strah za dete pa i za detinju dušu, pokušaji da se spasu hiljade života... Ipak, uz bogate opise svetova u koje su smeštene priče, te drame deluju bledo.

Čak i uz bledu dramu, radi se o lepim pričama elegantnog jezika i maštovitih, bogatih svetova i pravo je uživanje čitati ih. "Kraljevi" su reprezentativna zbirka Jakšićeve proze i lepa književnost u najboljem izdanju.

Izvor: Internet KrstaricaLepa književnost u najboljem izdanju

Poslednje ažurirano ( petak, 24 februar 2012 14:57 )